Dla Administracji Publicznej.

Od ponad 20 lat wspieramy administrację publiczną i biznes w tworzeniu skutecznych polityk oraz dokumentów strategicznych. Nasze doświadczenie obejmuje każdy szczebel – od instytucji centralnych, przez samorządy, aż po współpracę z lokalnymi społecznościami i sektorem prywatnym. Dzięki temu doskonale rozumiemy złożoność procesów decyzyjnych oraz wyzwania stojące przed różnymi uczestnikami ekosystemu gospodarczego. Łączymy wiedzę ekspercką, interdyscyplinarne podejście i sprawdzone metody, aby tworzyć strategie, które nie tylko odpowiadają na aktualne potrzeby, ale też wyznaczają kierunki długofalowego rozwoju.

grafiki

W świecie rosnącej innowacyjności administracja publiczna coraz częściej staje się partnerem we wdrażaniu nowoczesnych technologii i ochronie własności intelektualnej. Wspieramy urzędy i instytucje w identyfikacji innowacyjnych rozwiązań, analizie potencjału patentowego oraz transferze technologii. Dzięki temu możliwe jest skuteczne wdrażanie nowoczesnych narzędzi, wzmacniających konkurencyjność i jakość usług publicznych.

Zamówienia publiczne są kluczowym narzędziem realizacji polityk administracyjnych i inwestycyjnych. Oferujemy doradztwo w zakresie przygotowania postępowań, zgodności z przepisami oraz oceny ofert, a także wsparcie w tworzeniu dokumentacji i kryteriów wyboru. Nasze doświadczenie pozwala na zwiększenie przejrzystości, konkurencyjności i efektywności procesu zakupowego.

hackatony
technologie

Kompleksowa obsługa i wsparcie projektów administracyjnych obejmuje zarządzanie procesami, monitoring postępów, kontrolę budżetu oraz raportowanie efektów. Zapewniamy, że realizowane przedsięwzięcia są zgodne z założeniami, przebiegają terminowo i osiągają zakładane rezultaty. Nasze podejście gwarantuje transparentność, efektywność i wysoką jakość wdrożeń.

Działalność projektowa w administracji publicznej polega na realizacji określonych działań lub usług w sposób uporządkowany i zgodny z metodologią zarządzania projektami. W kontekście administracji publicznej, działalność ta obejmuje przedsięwzięcia, które mają jasno określone cele, ustalony zakres, zdefiniowany czas trwania oraz dedykowane zasoby. Tego typu podejście jest szczególnie przydatne w sytuacjach, gdy organizacja musi jednocześnie realizować kilka różnorodnych zadań lub projektów, co pozwala na sprawniejsze i bardziej efektywne zarządzanie dostępnymi zasobami oraz podnoszenie jakości świadczonych usług.

Doświadczenie Investin zdobyte podczas współpracy z różnymi podmiotami administracji publicznej, pozwala na realizowaniu jej potrzeb poprzez:

  • Tworzenie strategii i planów projektowych, które są zgodne z celami polityki publicznej oraz priorytetami budżetowymi.
  • Definiowanie celów projektów, opracowywanie harmonogramów, alokację zasobów oraz identyfikację potencjalnych ryzyk.
  • Wsparcie w realizacji projektów od fazy inicjalnej po finalizację.
  • Organizowanie szkoleń i warsztatów z zakresu zarządzania projektami.

Przygotowywanie wniosków o dofinansowanie projektów z funduszy krajowych i unijnych, a także doradzać w zakresie optymalizacji budżetu oraz efektywnego wykorzystania dostępnych środków finansowych.

Profesjonalne przygotowanie przedsięwzięć to fundament skutecznej realizacji polityk publicznych i inwestycji. Oferujemy wsparcie w analizie potrzeb, definiowaniu celów oraz opracowywaniu koncepcji i planów działań. Dzięki temu administracja minimalizuje ryzyka, a projekty od początku mają solidne podstawy strategiczne, organizacyjne i finansowe.

Tworzenie powiązań kooperacyjnych dla administracji publicznej to proces, który obejmuje współpracę pomiędzy różnymi podmiotami administracyjnymi oraz pomiędzy administracją publiczną a obywatelami i ich organizacjami. Współdziałanie to podlega regulacjom prawnym i może występować zarówno w sferze wewnętrznej, kiedy różne organy administracyjne współpracują w ramach swoich struktur, jak i w sferze zewnętrznej, gdzie administracja współpracuje z zewnętrznymi podmiotami, takimi jak obywatele i organizacje społeczne. Kooperacja może dotyczyć różnych funkcji administracyjnych, takich jak porządek i bezpieczeństwo publiczne, funkcje organizatorskie czy kontrolne, a także być ukierunkowana na realizację określonych zadań publicznych lub wspólnych celów.

Współpraca w administracji publicznej opiera się na podstawach prawnych, które określają obowiązki i normy współdziałania, zwłaszcza w kontekście wielopoziomowego zarządzania (multilevel governance), co jest szczególnie istotne w ramach regulacji unijnych. Tego typu działania są nie tylko korzystne z punktu widzenia racjonalności i efektywności administracji, ale również pozwalają na lepsze zaangażowanie zorganizowanego społeczeństwa w realizację zadań publicznych.

Nabyte doświadczenie Investin we współpracy z podmiotami administracji publicznej pozwala na oferowania usług w postaci:

  • Doradztwa w zakresie obowiązujących norm i przepisów dotyczących współdziałania administracyjnego oraz doradztwo w zakresie ich praktycznego zastosowania.
  • Pomocy w nawiązywaniu i zarządzaniu współpracą pomiędzy różnymi organami administracji.
  • Organizacją szkoleń i warsztatów dotyczących najlepszych praktyk w zakresie kooperacji oraz metod skutecznego zarządzania współpracą między różnymi podmiotami administracyjnymi.
  • Wsparcia w w tworzeniu i zarządzaniu sieciami współpracy, które umożliwiają efektywną wymianę informacji, zasobów i doświadczeń pomiędzy jednostkami administracyjnymi a obywatelami oraz organizacjami społecznymi.

Monitoringu i ewaluacji współpracy między podmiotami, w tym oceny efektywności i wpływu działań kooperacyjnych na realizację celów publicznych.

Zazielenianie przez administrację publiczną polega na podejmowaniu działań mających na celu ochronę i utrzymanie terenów zielonych oraz zadrzewień w miastach. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, organy administracji publicznej są zobowiązane do dbałości o przyrodę jako dziedzictwo i bogactwo narodowe, co oznacza, że muszą uwzględniać ochronę zieleni w każdym postępowaniu administracyjnym, w tym przy wydawaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Działania te obejmują zakładanie i utrzymanie terenów zielonych oraz odpowiednie planowanie przestrzeni, jednak przepisy nie zawsze precyzują, jak powinno to wyglądać w praktyce, co może prowadzić do różnorodnych interpretacji i realizacji przez poszczególne gminy.

Investin może pomóc w zakresie:

  • Organizacji konsultacji społecznych w celu zrozumienia potrzeb i oczekiwań mieszkańców oraz mediacje między społecznością lokalną a administracją w kwestiach dotyczących zazieleniania.
  • Zarządzanie projektami związanymi z zazielenianiem i pomoc w pozyskiwaniu funduszy na rozwój terenów zielonych, zarówno z funduszy krajowych, jak i unijnych.

Przygotowanie raportów o oddziaływaniu na środowisko i analiza wpływu planowanych przedsięwzięć na tereny zielone, co jest kluczowe przy wydawaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Kluczowym warunkiem szybkiego rozwoju gospodarczego kraju jest efektywna współpraca między administracją publiczną a przedsiębiorcami, oparta na wzajemnym zaufaniu i poszanowaniu swoich ról w systemie społeczno-gospodarczym. Obie strony powinny dążyć do zrozumienia swoich funkcji: przedsiębiorcy muszą pamiętać, że instytucje państwowe służą usprawnieniu funkcjonowania państwa, natomiast administracja powinna doceniać rolę przedsiębiorców w zwiększaniu konkurencyjności gospodarki i wprowadzaniu innowacji. Wzajemne zrozumienie tych ról pozwoli na wypracowanie skuteczniejszych rozwiązań we współpracy, co przyczyni się do dalszego rozwoju gospodarczego.

Investin dzięki znajomości ról obu elementów systemu społeczno-gospodarczego oferuje wsparcie w postaci:

  • Tworzenia i doskonalenia polityk publicznych, które są bardziej przyjazne dla biznesu bądź w dostosowaniu działalności biznesów do wymogów prawnych.
  • Przygotowywania analiz ekonomicznych, raportów z oceną wpływu regulacji na działalność gospodarczą oraz opracowań dotyczących najlepszych praktyk współpracy między sektorem publicznym a prywatnym.
  • Pomocy w aplikowaniu o fundusze europejskie.
  • Organizowania szkoleń i warsztatów zarówno dla przedsiębiorców, jak i pracowników administracji, które mają na celu rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, zrozumienie wzajemnych potrzeb i budowanie efektywnej współpracy.

Zarządzania projektami partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP).

Innowacje społeczne wdrażane przez administrację publiczną polegają na angażowaniu i włączaniu różnych interesariuszy w procesy decyzyjne i działania publiczne, co ma na celu zwiększenie efektywności, partycypacji oraz legitymizacji działań administracji. Proces ten oparty jest na miękkich mechanizmach koordynacji, takich jak sieci, porozumienia i pakty, a także na zasadach równości partnerów i podziale odpowiedzialności między sektor publiczny i prywatny, co odzwierciedla podejście New Public Governance (NPG).

Investin oferuje wsparcie w zakresie innowacji społecznych np.:

  • Wspieranie procesów konsultacyjnych
  • Tworzenie i moderowanie platform współpracy
  • Pomoc w budowaniu partnerstw publiczno-prywatnych

Wpieranie ewaluacji i optymalizacji projektów innowacyjnych

Wymiana wiedzy i doświadczeń jest kluczowym elementem doskonalenia administracji publicznej, umożliwiając szybki dostęp do najlepszych praktyk i innowacyjnych rozwiązań. Dzięki temu organizacje publiczne mogą efektywnie reagować na zmieniające się warunki i rozwiązywać złożone problemy. Wymiana wiedzy i doświadczeń powinna przebiegać nie tylko pomiędzy innymi przedstawicielami administracji, ale również z firmami, zespołami naukowymi, obywatelami i organizacjami pozarządowymi. Co więcej, może ona przybierać bardzo różne formy, od powołania międzyresortowego organu pomocniczego, przez grupy fokusowe, stworzenie komórek planujących, konsultacje publiczne czy też okrągły stół, debaty lub sondaże. Istnieją liczne formy angażowania interesariuszy mające na celu dyfuzję wiedzy i doświadczeń. Różnią się one pomiędzy sobą czasem interakcji, cyklicznością, jak również stopniem angażowania. Warto mieć na uwadze, że wymiana wiedzy i doświadczeń może mieć charakter regionalny, krajowy ale również międzynarodowy.

Otwarcie się na dialog z innymi uczestnikami ekosystemu bezpośrednio przekłada się na wzrost efektywności działania po stronie Administracji, rozwój kompetencji pracowników, lepsze dopasowanie działań do oczekiwań ze strony odbiorców, jak również transfer innowacyjnych rozwiązań. To co warte podkreślenia, udział w projektach, których jednym z celów jest wymiana wiedzy i doświadczeń, często pozwala na dostęp do dodatkowego finansowania, jak np. z projektów Interreg.

 

Aktywnie wspieramy procesy wymiany wiedzy i doświadczeń we współpracy z urzędami i samorządami poprzez:

  • Realizację warsztatów i szkoleń mających na celu wymianę wiedzy i najlepszych praktyk między różnymi jednostkami administracji publicznej,
  • Organizację konferencji i wydarzeń wraz z programem merytorycznym,
  • Animację procesu dialogu pomiędzy Interesariuszami,
  • Wsparcie w identyfikacji i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań na podstawie doświadczeń innych podmiotów.
  • Pomoc w identyfikacji obszarów wymagających poprawy oraz na wprowadzenie odpowiednich działań doskonalących.
  • Organizację misji studyjnych i wyjazdów.

Zachęcamy do omówienia możliwości współpracy i realizacji działań w obszarze aktywnej wymiany wiedzy i doświadczeń z innymi na rynku.

Polityki i dokumenty strategiczne to kluczowe narzędzia kształtujące przyszłość regionów i branż. Są fundamentem rozwoju, definiując kierunki działania, alokację zasobów oraz wyznaczając cele na różnych szczeblach administracji. Wsparcie niezależnych firm doradczych w ich tworzeniu jest nieocenione, gdyż zapewnia obiektywne spojrzenie, innowacyjne rozwiązania oraz integrację różnych perspektyw. Polityki wpływają na cały ekosystem gospodarczy, obejmując różnorodnych uczestników, od władz centralnych po lokalne społeczności i sektor prywatny. Współczesne podejście do tworzenia tych dokumentów coraz częściej nawiązuje do koncepcji poczwórnej, a nawet pięciokrotnej helisy, integrując naukę, biznes, władze publiczne, społeczeństwo obywatelskie oraz środowisko naturalne.

Oferujemy kompleksowe wsparcie w procesie tworzenia polityk i dokumentów strategicznych. Współpraca z nami może obejmować:

  • Diagnozę i pozyskanie interesariuszy – identyfikacja kluczowych graczy oraz zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań.
  • Analizę status quo – dogłębną ocenę aktualnej sytuacji, identyfikację wyzwań i szans.
  • Tworzenie założeń dla instrumentów pomocowych – opracowanie konkretnych działań i mechanizmów wsparcia, dostosowanych do specyfiki regionu lub sektora.
  • Monitoring i ewaluację – ocena skuteczności wdrażanych polityk i rekomendacje działań korygujących.

Nasze podejście do współpracy opiera się na holistycznym spojrzeniu, które wymaga interdyscyplinarnej wiedzy i doświadczenia. Dzięki naszym kontaktom oraz relacjom z różnymi sektorami gospodarki i społeczeństwa, jesteśmy w stanie dostarczyć wartość, która nie tylko odpowiada na obecne wyzwania, ale także przygotowuje na przyszłe zmiany. Tego rodzaju wsparcie jest kluczem do tworzenia skutecznych, trwałych i zrównoważonych strategii, które pozytywnie wpłyną na rozwój gospodarczy i społeczny.

Zdrowie jako element administracji publicznej jest rozumiane jako obszar działań administracyjnych, które mają na celu zapewnienie ochrony zdrowia obywateli zgodnie z konstytucyjnie gwarantowanym prawem do ochrony zdrowia. Pojęcie „zdrowie” jest szerokie i może być definiowane na różne sposoby, co wpływa na kształt systemu ochrony zdrowia w danym kraju, w tym na regulacje prawne określające ramy tego systemu oraz prawa do ochrony zdrowia. Administracja ochrony zdrowia jest częścią systemu prawnego, który funkcjonuje w określonym kontekście społecznym i prawnym realizując funkcję administracyjną związaną z zapewnianiem usług zdrowotnych.

W doktrynie prawa administracyjnego, działania administracji związane z ochroną zdrowia są często rozumiane jako „administracja świadcząca”, co oznacza działania mające na celu zaspokojenie potrzeb zdrowotnych społeczeństwa. Realizacja wielu projektów w zakresie ochrony zdrowia dla podmiotów administracji publicznej pozwoliła na przygotowanie usług takich jak:

  • Pomoc w dostosowaniu działań administracyjnych do zmieniających się przepisów oraz wsparcie w procesie tworzenia polityk zdrowotnych.
  • Identyfikowanie obszarów wymagających poprawy oraz rekomendowanie usprawnień.

Wspieranie administracji publicznej w nawiązywaniu współpracy z innymi sektorami, organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prywatnymi w celu realizacji wspólnych celów zdrowotnych i poprawy jakości usług zdrowotnych.

Kultura i przemysły kreatywne mają unikalne właściwości, które powodują, że ich wpływ wykracza poza bezpośrednie korzyści gospodarcze. Na przykład, efekt rozprzestrzeniania, polegający na tym, że wytwory kultury nie mogą być w pełni zatrzymane dla siebie przez twórców, prowadzi do szerokiego oddziaływania społecznego i kulturalnego. Dlatego działalność kulturalna i sektor kreatywny są często wspierane przez instytucje publiczne, które dostrzegają ich znaczenie dla rozwoju społeczeństwa. Administracja publiczna wspiera ten sektor zarówno z powodów ekonomicznych, jak i społecznych oraz politycznych, ponieważ działalność kulturalna wpływa na wszystkie aspekty życia gospodarczego i społecznego.

Zdobyte doświadczenie Investin pozwala na usługi w zakresie:

  • Doradztwo w tworzeniu i wdrażaniu lokalnych, regionalnych oraz krajowych strategii rozwoju sektora kultury i przemysłów kreatywnych.
  • Identyfikacja potencjalnych obszarów wzrostu oraz rekomendacje dotyczące inwestycji w infrastrukturę kulturalną i kreatywną.
  • Pomoc w identyfikacji krajowych i europejskich źródeł finansowania projektów kulturalnych i kreatywnych.
  • Wsparcie w procesie aplikowania o granty i fundusze, w tym przygotowanie niezbędnych dokumentów i wniosków.
  • Inicjowanie i wspieranie współpracy pomiędzy sektorem publicznym, prywatnym i organizacjami pozarządowymi w celu realizacji projektów kulturalnych.

Ułatwianie dialogu i partnerstw pomiędzy różnymi interesariuszami, w tym artystami, przedsiębiorcami i instytucjami kultury.

Administracja publiczna w koncepcji smart city skupia się na wdrażaniu inteligentnych rozwiązań i planów zrównoważonego rozwoju, aby lepiej zaspokajać potrzeby różnych grup społecznych. Polska wykazuje wysoki wzrost cyfryzacji, co daje perspektywy na poprawę pozycji w rankingach smart city. Kluczowe jest inwestowanie w infrastrukturę cyfrową, takie jak sieci 5G i systemy IoT, oraz współpraca z różnymi interesariuszami, w tym mieszkańcami i sektorem prywatnym. Administracja musi także zwracać uwagę na kwestie bezpieczeństwa danych, zapobieganie podziałom społecznym i długoterminową rentowność inwestycji. Edukacja mieszkańców i wspieranie innowacji społecznych są kluczowe dla sukcesu inteligentnych miast.

Doradztwo Investin w zakresie smart city dla administracji publicznej to m.in.:

  • Identyfikacja kluczowych obszarów do rozwoju, takich jak infrastruktura cyfrowa, zarządzanie energią, transport, zdrowie i edukacja.
  • Kompleksowe zarządzanie projektami wdrożeniowymi, od fazy koncepcyjnej po realizację i ewaluację.
  • Pomoc w nawiązywaniu współpracy między administracją publiczną, sektorem prywatnym, akademickim oraz organizacjami pozarządowymi.
  • Identyfikacja możliwości finansowania projektów smart city z funduszy krajowych i europejskich.

Wsparcie w przygotowywaniu wniosków o granty i dotacje.

Urban mobility, czyli mobilność miejska, dla administracji publicznej oznacza zarządzanie i optymalizację systemu transportowego w miastach, aby zapewnić mieszkańcom efektywne, bezpieczne i zrównoważone przemieszczanie się. Administracja dąży do minimalizacji kosztów i czasu podróży, promocji zrównoważonego transportu oraz integracji nowoczesnych technologii, takich jak inteligentne systemy zarządzania ruchem i aplikacje mobilne. Współczesne podejście uwzględnia również dostosowanie infrastruktury do potrzeb mieszkańców, co wymaga konsultacji społecznych i testowania nowych rozwiązań w miejskim środowisku.

Doświadczenie Investin pozwala na świadczenie usług w zakresie Urban Mobility poprzez:

  • Pomoc w opracowaniu strategii zrównoważonego transportu, obejmujących promowanie transportu publicznego, rozwój ścieżek rowerowych i pieszych, oraz wdrażanie polityk redukcji emisji.
  • Doradztwo w zakresie wyboru i wdrożenia nowoczesnych technologii transportowych, takich jak inteligentne systemy zarządzania ruchem, aplikacje mobilne, czy systemy monitorowania i analizy danych w czasie rzeczywistym.
  • Organizowanie i prowadzenie konsultacji społecznych w celu zrozumienia potrzeb i preferencji mieszkańców oraz pomoc w projektowaniu i realizacji programów pilotażowych nowych rozwiązań transportowych.

Wsparcie w zarządzaniu projektami związanymi z rozwojem mobilności miejskiej, w tym w pozyskiwaniu funduszy unijnych i międzynarodowych na inwestycje w infrastrukturę transportową.

Inwestycje to kluczowe narzędzie rozwoju gospodarczego i społecznego, szczególnie w kontekście działań podejmowanych przez władze centralne i samorządy. Stanowią one fundament dla tworzenia nowoczesnej infrastruktury, wzmacniania konkurencyjności regionów oraz poprawy jakości życia mieszkańców. Inwestycje jednostek publicznych pozwalają nie tylko realizować ustawowe zadania, ale dodatkowo stymulować inicjatywy obywatelskie, promować regiony, czy wzmacniać działania proekologiczne. Dzięki temu inwestycje nie tylko przyczyniają się do rozwoju lokalnej gospodarki, ale także wzmacniają powiązania między różnymi uczestnikami ekosystemu, integrującej naukę, biznes, administrację, społeczeństwo obywatelskie i środowisko naturalne.

Nasza firma oferuje szerokie spektrum usług wspierających realizację inwestycji:

  • Identyfikacja i analiza potrzeb inwestycyjnych – analiza i ocena kluczowych obszarów, które wymagają wsparcia inwestycyjnego oraz opracowanie strategii ich rozwoju.
  • Opracowanie planów inwestycyjnych – tworzenie kompleksowych planów, które uwzględniają aspekty finansowe, techniczne oraz społeczno-środowiskowe i popytu.
  • Pozyskiwanie finansowania – doradztwo w zakresie pozyskiwania środków na realizację inwestycji, zarówno z funduszy krajowych, jak i unijnych.
  • Analizy terenów inwestycyjnych – analiza potencjału inwestycyjnego, tworzenie folderów, w tym dla odbiorców zagranicznych.
  • Zarządzanie projektami inwestycyjnymi – kompleksowe wsparcie na każdym etapie realizacji projektu, od planowania, przez wdrożenie, po monitoring i ewaluację.
  • Koordynacja współpracy międzysektorowej – wspieranie kooperacji między różnymi podmiotami zaangażowanymi w inwestycje, co sprzyja synergii i zwiększa efektywność działań.

Efektywne procesy inwestycyjne wymagają nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale także zdolności do integrowania różnych perspektyw i interesów. Nasze holistyczne podejście pozwala na realizację inwestycji, które są nie tylko opłacalne, ale również zrównoważone i zgodne z długofalowymi celami rozwoju jednostki. Dzięki naszym rozległym kontaktom i relacjom z sektorem publicznym, prywatnym oraz naukowym, jesteśmy w stanie dostarczyć rozwiązania inwestycyjne, które realnie wpłyną na rozwój i wzmocnienie pozycji regionu na mapie gospodarczej kraju i Europy.

Umów się

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.